خبرنگار یزد فردا - اعظم السادات میرجلیلی : سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا افزود: در این مراسم گردشگرانی از كشورهایی همچون فرانسه، آلمان، سوئیس، ایتالیا، اتریش، انگلیس، چك، ژاپن، چین، نیوزیلند، هنگ كنگ حضور داشتند.

وی ادامه داد : این جشن با توجه به همزمانی با ماه محرم متفاوت تر از همیشه برگزار شد و این محفل معنوی با قرائت آیاتی از سوره حضرت مریم«س» همراه با ترجمه آن آغاز شد .

حسینی افزود: در ادامه یكی از مبلغان مسلط به زبان انگلیسی حوزه علمیه یزد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و عرض تبریك به خاطر ولادت با سعادت حضرت عیسی بن مریم«ع» به بیان شباهت های بین انبیا(ع) و اینكه هدف از بعثت آنها رساندن انسان به اوج ارزش های اخلاقی جامعه بوده اشاره كرد و به بررسی اشتراكات دین مبین اسلام و مسیحیت و اینكه اسلام دین صلح و دوستی و محبت است، پرداخت.

مدیر اجرایی مؤسسه آوای عرشیان یزد گفت :همچنین در این مراسم بسته های فرهنگی همچون بروشور (حسین در اندیشه مسیح) به زبان انگلیسی به حاضران اهدا شد و گردشگران به صورت چهره به چهره سئوالات و شبهات خود را درباره مسائل مذهبی بیان كردند و قرائت قسمت هایی از انجیل توسط یكی از گردشگران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43293_30736688-2121269.jpg

وی ادامه داد: 90درصد گردشگرانی كه به ایران می آیند فرهنگی هستند و بسیار علاقه دارند تا با فرهنگ اسلام و ایران آشنا شوند كه گسترش كمی و كیفی این برنامه ها نیاز به مساعدت ویژه مسئولان فرهنگی استان دارد كه امیدواریم این مسئله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسینی در پایان گفت: این نشست در راستای تأسیس خانه فرهنگ اسلام و ایران توسط مؤسسه آوای عرشیان یزد برپا شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا